Ajankohtaista: Blogit ja menestystarinat

Juoksutekin blogit ja menestystarinat
  • Valitse kategoria:

Venyttely ja kehonhuolto - Juoksutek
Blogi
Paulo Lopes

Venyttely ja kehonhuolto

Venyttely ja kehonhuolto juoksun yhteydessä ovat asioita, jotka kannattaa opetella heti nuorena. Ne ovatkin aina osa harjoitusohjelmaa on kyse sitten mistä lajista tahansa.

Lue lisää »
Startti ja oikea lähtöasento -- Juoksutek
Blogi
Paulo Lopes

Startti

Startti on oleellinen osa monia eri urheilulajeja. Startissa tärkeää on reaktionopeus, oikea lähtöasento ja voima, jolla liike saadaan lähtemään. Lähdöllä on todella suuri merkitys lopputulokseen, sillä nopeat lähdöt voivat antaa huomattavan etumatkan muihin juoksijoihin.

Lue lisää »
Mitä on kiihtyvyys
Blogi
Paulo Lopes

Kiihtyvyys

Mitä on kiihtyvyys? Yksinkertaisesti sanottuna kiihtyvyydellä tarkoitetaan juoksunopeuden säätelyä. Se on jotain mitä jokaisen juoksijan, liittyy juoksu sitten mihin lajiin tahansa, tulee harjoitella ja kehittää.

Lue lisää »
Nopeus on tärkeää nuorelle urheilijalle - Juoksutek
Blogi
Paulo Lopes

Nopeus

Nopeus on tärkeää nuorelle urheilijalle. Se on se urheilun suola, joka saa aikaan kilpailuviettiä ja jota halutaan kehittää aina lisää. Nopeus liittyy hyvin olennaisena osana moneen eri lajiin.

Lue lisää »
KEHONHALLINTA JUOKSUTEK
Blogi
Paulo Lopes

Kehonhallinta

Juoksussa ei ole kyse pelkästään kovasta vauhdista ja kiihkeästä treenistä. Yhtä tärkeää on huomioida myös muut osa-alueet, jotka kuuluvat olennaisena osana juoksuun. Kehonhallinta on suurimmaksi osaksi täysin perusliikkeitä ja ne opitaan jo lapsena.

Lue lisää »
Keki Pesis C Tytöt saivat vauhtia juoksuvalmennuksen kautta
Menestystarinat
Paulo Lopes

Keki Pesis C Tytöt saivat vauhtia juoksuvalmennuksen kautta

Juoksutekin Paulo Lopes haastatteli KeKin pesis C-Tytöt valmentaja Marko Mansikka-aho littyen juoksuvalmennus ja tulokset. Alla olevalla haastattelulla selvitetään taustalla olevia syitä, saavutettuja tuloksia, urheilijoilta saatua palautetta ja odotuksia. Tavoitteena on auttaa ymmärtämään niitä ja olemaan varmempi ottamaan seuraavan askeleen.

Lue lisää »
Lihasten ja keskivartalon vahvistaminen - painonnostu
Blogi
Paulo Lopes

Lihasten ja keskivartalon vahvistaminen

Lihaskunto on tärkeässä roolissa juoksua ajatellen. Sillä voidaan tukea itse juoksuharjoittelua, liittyy juoksu sitten mihin lajiin tahansa. Lihasten ja keskivartalon vahvistamisessa ei ole kyse pelkästään voiman kasvattamisesta ja sen hakemisesta.

Lue lisää »
Juoksutekniikka - Oulu Juoksutek
Blogi
Paulo Lopes

Juoksutekniikka

Juoksutekniikalla on tärkeä merkitys moneen eri asiaan juoksussa. Perustekniikassa on kiinnitettävä huomiota erityisesti askelkontaktiin ja juoksuasentoon. Puutteellinen juoksutekniikka johtaa siihen, että juoksuvauhti hidastuu ja hyötysuhde heikkenee.

Lue lisää »
Intervalliharjoittelu tunnetaan monissa eri urheilulajeissa.
Blogi
Paulo Lopes

Intervallijuoksu

Intervalliharjoittelu tunnetaan monissa eri urheilulajeissa. Sen suurin hyöty on se, että se kasvattaa kuntoa ja keho oppii käyttämään omia vararavintovarastojaan energian kulutuksen kasvaessa.

Lue lisää »
Juoksuvalmennus kuuluu olennaisena osana moneen eri lajiin
Blogi
Paulo Lopes

Juoksuvalmennus

Juoksu on erittäin hyvä keino parantaa yleiskuntoa lähes missä lajissa tahansa ja tuoda näin lisää monipuolisuutta harjoittelemiseen. Oikea juoksutekniikka on tärkeää, jotta juoksusta saadaan paras mahdollinen hyöty irti ja vältytään mahdollisilta rasitusvammoilta.

Lue lisää »